16 March 2010

Selamat Ulang Tahun Sayang

Tinggal seminggu lagi ulang tahun perkahwinanku yang pertama akan muncu. Dalam debar aku menanti detik keramat itu,lebih-lebih lagi majlis perkahwinanku setahun yang lalu hancur akibat banjir. Dalam diam aku mula merencana parti suprise buat suamiku. Aku hubungi anak-anak buahku Lina, JJ,GG,BB dan tidak lupa kakak iparku Mary. Aku meminta bantuan mereka untuk menjayakan parti suprise tersebut. Petang Jumaat aku bertolak dari tempat kerja di SMK Sepulut menuju Kota-Kinabalu. Tiba di pekan Keningau, sahabatku Vikma Bubuyan menemaniku ke kedai motor. Maafkan aku sayang kerana hanya mampu memberikanmu topi keledar. HeHeHe, lagipun kulihat topi keledarmu sudah usang. Setelah membayar harga, aku buru-buru membeli tiket bas untuk pulang ke rumah. Sesungguhnya dalam perjalanan aku tidak sabar menemui suamiku. Aku mungkin memang gila kerana merancang kejutan ini. Aku juga tahu pasti suamiku bingung mengapa aku tinggalkan kad ATMku padanya dan menyuruh dia mengeluarkan sejumlah wang untuk diserahkan pada Lina. Bila dia bertanya aku jawab, "sayang mau cantik bah macam Lina, so sayang pun mau pakai prodak Dubai macam yang Lina pakai" Dia berleter sedangkan aku separuh mati menahan ketawa.

Sekitar jam 8 malam, Kakak iparku pura-pura menelefon suamiku dan meminta dia datang ke rumah mereka di Taman Permai atas sesuatu hal yang penting. Apalagi suamiku pun terbingung dengan panggilan telefon yang mendadak itu. Dalam perjalanan aku singgah di Indah Permai membeli KFC. Kakakku Khatijah yang kuajak sama, tersenyum-senyum di belakang.

Ketika kami sampai, Lina sudah pun menyiapkan kek yang ku minta. Dengan wajah serius suamiku bertanya pada Lina,"mana tu ubat muka dari Dubai, ada sudahkah?" Kemudian Lina berkata," Tu ubatnya" Dia menunding jari pada kek yang kelihatan sedap di atas meja. Sesungguhnya parti suprise itu indah sekali. Oh ya, aku lupa menceritakan tentang topi keleder tersebut. Aku tidak sempat pun untuk membalutnya. Jadi sebelum dia tidur aku masukkan topi tersebut di dalam selimut. HeHeHee, akulah perempuan yang paling gila.. Tapi anehnya aku lihat dia tidak ketawa atau senyum. Aku lihat ada air mata yang mengalir. Kenapa sayang? Kenapa harus menangis untuk hari yang bahagia ini.. Emmm, aku ada satu lagi kejutan, aku mahu ajak dia makan malam di Peramonade Hotel malam ini.. Indah sekali bukan?

Untuk anak-anak buahku yang kukira paling rapat denganku : BB@Nazrul,GG@Hanafiah,JJ@Syamir & Lina terima kasih. Babu selalu sayang kamu semua.

Untuk Suamiku: Jerry Hiskandar@Manaf Bin Kadar,
Salam ulangtahun Sayang. Semoga Kita Akan Lebih Menghargai Hari Ini Sebagai Bekalan Di Hari Esok. Ketahuilah Aku Mungkin Bukan Isteri Yang Sempurna, Tapi Satu Yang Sempurna Dalam Diriku Adalah Cinta ini Memang Terutus Buatmu.

No comments:

Post a Comment